- Un inici de curs magnífic, malgrat l'amanida de tardor de la grip A, la temor de la congelació de plantilles i del fantasma de la crisi.
- Una nova llei, la LEC que regula el sistema educatiu amb l'absoluta finalitat i convicció de la millora de resultats.
- Les prioritats concretes del curs: millorar resultats del que aprenen els alumnes i augmentar el percentatge d'acreditació de l'ESO, disminuir l'abandonament de l'etapa postobligatòria i contribuir a la cohesió social.
- Un dibuix d'un model educatiu propi de Catalunya, de canvi d'època i de conviure amb les noves necessitats.
- Un accent a la responsabilitat de les direccions amb el marge de maniobra que instaura l'autonomia de centres.
- Una aposta pragmàtica per la coresponsabilitat del poder local i la clara vinculació també a la responsabilitat i el consentiment de millorar els resultats educatius i la cohesió social.
- Una cerca explícita a la complicitat i el compromís de les famílies en el full de ruta del procés educatiu dels seus fills.
- Una demanda a l'ètica de la responsabilitat que suposa ser mestre i tutor en l'acompanyament de l'alumnat, tot l'alumnat escolaritzat, en el procés educatiu i de desenvolupament personal.
- Recordatori dels principis d'equitat, excel·lència i inclusió del Sistema Educatiu català.
dilluns, 26 d’octubre del 2009
Primera novetat: curs 2009/10
M'han demanat que col·labori amb la revista municipal de Sant Boi. Té un apartat que es diu "signatura" i heus aquí que la del mes vinent me la dediquen, gent significativa del municipi, diuen, en aquest cas, m'ha tocat, novetats en Educació pel curs 09/10.
Bé, la primera novetat, és aquesta, la que condiciona l'article. La meva condició de funcionària em permet certa mobilitat geogràfica i funcional. Les opcions sempre són fruit de la voluntat i del desig. També necessiten unes condicions que fan que la pressa de decisions afectin el mínim possible a totes les motxilles que hom va acumulant al llarg de la seva biografia.
Canviar d'aires i desenvolupar una funció més enllà de l'assessorament amb la responsabilitat inherent que significa la funció inspectora en l'àmbit educatiu és un repte personal i professional.
La perspectiva és diametralment diferent.
Un acaba sent el que fa, sempre acabes sent el que estàs fent, de forma diversa i discontínua, vas fent i dones sentit al "caminante no hay camino".
Novetats en Educació des del filtre de subjectivitat:
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada